OMEGA GUARD: PERHATIAN UNTUK IBU MENGANDUNG..BERTINDAK SEBAGAI PENCAIR DARAH


Seperti yang kita tahu seorang ibu yang mengandung memerlukan vitamin tambahan bagi memastikan si ibu dan kandungannya sentiasa sihat..

Hati ibu mengharapkan anaknya sihat sejahtera dan lahir sempurna. Kemudian, ibu berharap agar anak dikandung menjadi anak yang cerdas dan pintar. 

Selalunya, bab pemakanan amat dititikberatkan. Makanan-makanan yang baik jadi pilihan, makanan-makanan kesukaan yang memudaratkan akan dihindarkan. 

Ibu bijak zaman sekarang sudah tahu kepentingan Omega-3
untuk bekalan DHA untuk perkembangan otak janin kecil di dalam perutnya. Oleh itu, tidak hairan jika hidangan ikan jadi pilihan sampai 3-4 kali seminggu.

Ikan merupakan sumber Omega-3 yang baik dengan kandungan DHA yang tinggi. Lebih-lebih lagi ikan laut dalam. 

Tidak cukup dengan hidangan ikan dalam menu harian, supplemen juga jadi pilihan makanan tambahan. Menurut kajian, masa paling sesuai untuk mula mengamalkan Omega-3 adalah ketika trimester ketiga iaitu apabila otak janin sedang terbentuk. 


Jadi, tidak hairan jika Omega Guard Shaklee dari sumber ikan laut dalam dengan bekalan DHA terbaik ini jadi pilihan pelanggan-pelanggan yang sedang hamil. 


Omega-3 memang bagus untuk perkembangan otak bayi, dan ia juga bagus untuk ibu. Ini kerana, Omega-3 merupakan asid lemak yang amat diperlukan oleh badan. Asid lemak dari Omega-3 boleh memecahkan lemak, merendahkan kolestrol dan paras trigliserid, merendahkan tekanan darah dan mencegah kematian mengejut disebabkan denyutan jantung abnormal.

Omega Guard Shaklee, mengandungi 1000mg Omega-3 dengan DHA dan EPA.
Diperbuat dari minyak ikan dan BUKAN MINYAK HATI IKAN.
Namun begitu, dek kerana fungsinya 'mencairkan darah', yang akan melambatkan darah berhenti ketika bersalin/pembedahan, adalah dinasihatkan ibu hamil untuk menghentikan pengambilan Omega-3 apabila hampir tarikh bersalin. Sebaiknya 4 minggu sebelum tarikh yang diberi doktor.

Kesimpulannye..Omega Guard bagus untuk ibu yang mengandung serta bayi yang dikandung..Tetapi ibu mengandung hanya boleh mengambil Omega Guard selepas memasuki fasa trimester ke dua dan ketiga..

Apabila usia kandungan hampir mencecah 9 bulan atau 4 minggu sebelum tarikh jangkaan bersalin...ibu2 haruslah menghentikan penggunaan Omega Guard Untuk mengelakkan masalah darah lambat berhenti ketika bersalin/pembedahan.


******************************************


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit* 

 PM saya untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma. 

 ♥ Fb : Wa Amal 
♥:Fanpage : Multi-Vit Supplement Dehearty 
♥ Shaklee ID : 890653 
 ♥ Emel : missjiwang87@gmail.com 
 ♥ Wassap Only : 019-6477482 
 ♥SMS only : 012 9399986 
♥ Free consultation for every purchase
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT BY MAMA ATIYYAH, AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink